Home » Employer branding

Employer branding

Employer branding is het proces van het promoten van de organisatie als een voorkeurswerkgever bij een specifieke doelgroep (potentiële) medewerkers. Het gaat dan over het imago, de reputatie als werkgever. Het werkgeversmerk. Hierop baseren mensen hun oordelen over organisaties en vaak ook hun gedrag en keuzes. Bijvoorbeeld als het gaat om de vraag: zou ik daar willen werken?

Jobmarketing of recruitment marketing

Employer branding speelt een belangrijke rol in het beslissingsproces van een kandidaat of hij kiest voor jou bedrijf of voor de functie van de concurrent. Het imago van jouw organisatie speelt hierbij een cruciale rol. Het imago speelt dus een belangrijker rol, zeker als je op zoek bent naar de beste en meest ideale werknemer voor jouw bedrijf. Door medewerkers te werven via Jobmarketing kun je jouw specifieke doelgroep op een slimme manier bereiken. Jobmarketing is een nieuwe en zeer interessante tool om de ideale medewerker binnen jouw organisatie te halen.

De vacature is niet belangrijk; het imago wel

Het imago van jouw bedrijf bepaalt of een werknemer kiest voor jouw bedrijf. De vacature speelt bij de inzet van Jobmarketing of Recruitment marketing een ondergeschikte rol. De normen en waarden, de identiteit en imago van jouw bedrijf doet een sollicitant besluiten of hij of zij voor jouw vacature kiest of voor de functie bij de concurrent. Met Jobmarketing kun je je concurrenten voor zijn. Met Jobmarketing kun je heel gericht de doelgroep voor je vacature aanspreken en de meeste ideale collega binnen je bedrijf halen. Als je nu start met Jobmarketing troef je je concurrent af!