Home » Blog » Hoe belangrijk is de identiteit van jouw bedrijf?

Hoe belangrijk is de identiteit van jouw bedrijf?

Gepubliceerd op 22 oktober 2019 om 13:18

Hoe bereik ik de juiste medewerker?

Het is in deze tijd van een krappe arbeidsmarkt erg moeilijk om nieuwe en ook nog geschikte nieuwe medewerkers te vinden voor jouw bedrijf. De kandidaten lopen niet meer ‘los rond’ zeg maar. En toch zijn heel veel mensen LATENT op zoek naar een andere baan. Maar wat is heel veel? Heel veel is volgens de laatste cijfers ruim 75% van de werkende Nederlander is op zoek naar iets nieuws.

Waar is de LATENT werkzoekende dan naar op zoek?

We zien in de huidige economie dat mensen niet zo zeer op zoek zijn naar een vacature of functie. Men is veel meer op zoek naar de ‘ideale werkgever’. Naar carrièremogelijkheden en naar trends en ontwikkelingen in de specifieke branches. Doorgroeimogelijkheden binnen een organisatie is ook een belangrijk argument om te wisselen van werkgever.

Marketing inspireert werving en selectie

Jarenlang hebben jobboards een belangrijke rol gespeeld in de het werven van kandidaten. Maar net zoals de techniek zich voortschrijdt, zien we ook in de wereld van werving en selectie belangrijke, maar ook interessante veranderingen. Mijn ervaring is dat steeds meer vervuiling optreedt in de databases van o.a. Monsterboard en de Nationale Vacaturebank. Deze vervuiling wordt m.i. ook te weinig aangepakt door de aanbieders van de jobboards.

Dus: wat is nu een mogelijke oplossing?

Mijn idee is dat een combinatie van marketing en werving en selectie de basis is voor een hele andere manier van het werven van de meeste geschikte medewerker voor jouw bedrijf. Het uitgangspunt hierbij is JOUW bedrijf.

Wat onderscheidt jouw bedrijf van je concurrent of concullega in jouw branches? Welke identiteit wil je uitstralen en welke trends zijn er te ontdekken in jouw branche? Wat zijn de doorgroeimogelijkheden binnen jouw onderneming en hoe serieus neem je opleiding binnen jouw bedrijf?

Kortom: jouw nieuwe collega kijkt meer naar de ‘randvoorwaarden’ en naar de identiteit van jouw bedrijf dan naar een vacature. Door marketing en werving en selectie te combineren start je een proces om met JOUW SPECIFIEKE doelgroep in contact te komen. De combinatie van marketing en werving en selectie noemen we ook wel JOBMARKETING.

Klik hier voor mijn stappenplan voor JOBMARKETING.

Meer weten hoe ik kan je kan helpen met het vinden van de juiste medewerker? Klik op onderstaande button en ik neem contact met je op.

 


« 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.